ΕΙΔΗΣΕΙΣ 24 – ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ – ΟΛΕΣ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Image default
ΕΛΛΑΔΑ

Τεχνητή νοημοσύνη: Οι προκλήσεις για τη δημοσιογραφία και τα ΜΜΕ – Το νέο βιβλίο του Β. Βασιλόπουλου

20240225-NEWSROOM-VASILOPOULOS119

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της ενημέρωσης έχει δημιουργήσει έναν παγκόσμιο προβληματισμό τόσο για την ποιότητα της ενημέρωσης όσο και για τις θέσεις εργασίας.

Για το θέμα αυτό μίλησε στην εκπομπή NEWSROOM ο Δρ. Δεοντολογίας ΜΜΕ, Βασίλης Βασιλόπουλος.

«Η τεχνητή νοημοσύνη εξ ορισμού δεν είναι ανήθικη, επικίνδυνη ή απειλητική. Αυτό που πρέπει να φοβόμαστε είναι η χρήση της», λέει ο κ. Βασιλόπουλος.

« Η αξιοπιστία να αποτελεί παγκόσμιο ζήτημα συζήτησης αυτή τη στιγμή. Οι πολίτες ζητούν αξιοπιστία. Έχουμε πρόβλημα αξιοπιστίας, τα παγκόσμια μέσα τώρα, όχι μόνο τα ελληνικά. Αυτή την κατάσταση λοιπόν δεν γίνεται να την επιδεινώσει η τεχνητή νοημοσύνη» προσθέτει τονίζοντας την ανάγκη ύπαρξης ενός κώδικα δεοντολογίας που θα διασφαλίζει τον τρόπο και τους κανόνες χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στην αίθουσα σύνταξης.  

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Μέσα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης χρησιμοποιούν στο 70% εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, χωρίς να έχουν προβλέψεις στον κώδικα δεοντολογίας τους συγκεκριμένες διατάξεις και περιορισμούς για το τι κάνουν οι δημοσιογράφοι μέσα στην αίθουσα σύνταξης με αυτά τα εργαλεία.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, 110 οργανισμοί σε 46 χώρες άρχισαν να ανησυχούν σε ποσοστό άνω του 80%. Οι ιδιοκτήτες των οργανισμών όταν είδαν εκτεταμένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μέσα στην αίθουσα σύνταξης.

Αυτοί οι προβληματισμοί λοιπόν ηθικής δεοντολογίας και κυρίως πνευματικών δικαιωμάτων – διότι το πνευματικό έργο του δημοσιογράφου βρίσκεται μέσα στον αλγόριθμο, αλλά δε σημαίνει ότι αυτό προσθέτει εγκυρότητα στο τελικό αποτέλεσμα –  δημιούργησε την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός τρόπου πιστοποίησης, ISO για τα ΜΜΕ.  

«Πραγματικά είναι πολύ θετικό το ότι ο Πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ κ. Τριανταφύλλου πήρε την πρωτοβουλία, συζήτησε το θέμα με τις υπόλοιπες Ενώσεις και αποφάσισαν να συγκροτήσουν μια επιτροπή η οποία θα πάει στοχευμένα σε όλα τα άρθρα του Κώδικα Δεοντολογίας των δημοσιογράφων και των Μέσων Ενημέρωσης, να κάνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις που αφορούν στο περιεχόμενο που δημιουργείται, δηλαδή στην ενημέρωση, στα κείμενα, στα βίντεο, στις φωτογραφίες που διακινούνται από τα μέσα ενημέρωσης, αλλά έχει παρέμβει η τεχνητή νοημοσύνη για να τα δημιουργήσει.»

Το «Ethical Media Governance, a handbook for the Industry” είναι μια μελέτη για την Κομισιόν, για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και είναι ένα εγχειρίδιο για τα πρότυπα ποιότητας στα μέσα ενημέρωσης και ένα ISO για τα μέσα ενημέρωσης που επιμελήθηκαν ο Δρ. Δεοντολογίας ΜΜΕ, Βασίλης Βασιλόπουλος και η Κατερίνα Σαρικάκη, διευθύντρια του εργαστηρίου έρευνας για την διακυβέρνηση και τη βιομηχανία των ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης.

Διατίθεται δωρεάν σε PDF μορφή στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου της Βιέννης και έχει κατατεθεί στην Κομισιόν στο πλαίσιο της συζήτησης για την τελική για τον ορισμό του τελικού κειμένου του κανονισμού.

www.ertnews.gr


Μετάβαση στην Πηγή
Author: ΕΡΤ

Παρόμοιες Ειδήσεις